تا به حال برايتان پيش آمده که برخي روزها تمرينات ورزشي تان را به راحتي و با انرژي زياد انجام بدهيد ولي روزهاي ديگر اصلا حوصله و انرژي ورزش کردن نداشته باشيد؟ اين مساله مي تواند به غذاهايي که قبل و بعد از ورزش کردن مي خوريد مربوط باشد. در واقع اينکه چه زماني بايد غذا بخوريد و چه چيزهايي بايد بخوريد جزو متداول ترين سوالاتيست که به ذهن هر ورزشکاري مي رسد. براي همين ما در اين مقاله اين مساله را بررسي مي کنيم که غذا خوردن چطور مي تواند روي عملکرد شما تاثير بگذارد.


وعده هاي غذايي قبل از تمرين: زمان بندي، همه ماجرا نيست

شما هم جزو آن دسته افرادي هستيد که اگر در زمان هاي مشخصي غذا بخورند نتيجه بهتري مي گيرند؟ به طور کلي زمان بندي دريافت مواد مغذي (خوردن برخي مواد مغذي در مقادير مشخص در يک زمان معين)، به اندازه کالري دريافتي کلي و کيفيت غذاي شما مهم نيست. مي شود گفت که همه اين مسائل به اهداف خود شما بستگي دارد. اگر قصدتان کاهش وزن است و ساعت هاي زيادي را در باشگاه نمي گذرانيد، نيازي نيست نگران تامين سوخت لازم قبل و بعد از تمرينتان باشيد. در عوض، در طول روز به خوبي غذا بخوريد و به ميزان غذايي که مي خوريد توجه داشته باشيد. صبحانه، ناهار و شامتان را طبق معمول و در ساعت هاي منظم ميل کنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد. راحت بود نه؟


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

فودروح Scott Emily Brandy Donald پيچ و مهره taKSOO Jon نمايندگي خريد انواع قطعات لودر Gary