مهارت شنيداري، مهارتي بسيار مهم و حياتي است که اغلب ناديده گرفته مي شود . ما در مورد مهارت شنيداري واقعي صحبت مي کنيم- يعني گوش دادن دقيق به حرف هاي مراجعه کنندگان.


 


بسياري از مشاوران بيشتر سعي دارند که مراجعين خود را با دانش و حرف هاي خود تحت تاثير قرار دهند. آن ها آنقدر مجذوب دانش و صحبت خود مي شوند که حتي نمي توانند بفهمند همه آن چه که مي شنوند فقط و فقط صداي خودشان است. بعد از اين پروسه مشاوران ادعا مي کنند که به حرف هاي مراجعين گوش داده اند و الان مي دانند که آن ها دقيقا چه چيزي مي خواهند . وليکن واقعيت امر اين است که مشاوران بيشتر دوست دارند صحبت هاي خودشان را بشنوند.


 


ولي اين کار باعث مي شود که فرصت برقراري يک رابطه عميق تر با مراجعه کننده خود را از دست بدهند.


چرا گوش دادن مهم است؟


همه ما دوست داريم مورد تاييد قرار ديگران قرار بگيريم. صداي مرا مي شنوي؟ مرا مي بيني؟ شنيدن يکي از بهترين راه هايي است که مي توانيد اعتماد طرف مقابل را جلب کنيد. مراجعه کنندگان به دنبال علايمي مي گردند که بفهمند شما مشکل آن ها را به خوبي درک کرده ايد يا خير . آن ها منتظر شنيدن راه حل و يا پيشنهادي از طرف شما هستند. با گوش دادن به آن ها نشان مي دهيد که نيازهاي آن ها براي شما مهم است و به خواسته هايشان اهميت مي دهيد.


 


گوش دادن يکي از مهارت هاي ضروري و مهم است. با گوش دادن دقيق و کامل مي توانيد اطلاعات خوبي به دست بياوريد و شناخت خود را نسبت به طرف مقابل بالا ببريد . هنگامي که سعي در رفع مشکل داريد، رابطه بسيار قوي و محکمي بين شما و مراجعه کننده شکل مي گيرد .


 


ادامه مطلب.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

آخرین جستجو ها

مجله Elbert Stacy Diana رفع نشتي لوله فاضلاب بدون تخريب Jenny دانلود جزوات رشته مهندسي کشاورزي Laurie Scott آژانس مسافرتي آرزوي آسمان آبي